Copyright © ΛΟΥΤΟΥΦΙ ΝΕΑ
Design by Dzignine

ΛΟΥΤΟΥΦΙ ΝΕΑ

ΛΟΥΤΟΥΦΙ ΝΕΑ
Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012

Μεγαλη Επιτυχια το Φετεινο ''ΟΙΝΟΡΑΜΑ 2012 ''

Διπλό ήταν το μήνυμα που μετέφερε το φετινό Οινόραμα, η κλαδική έκθεση του ελληνικού κρασιού: «Μόνο η δημιουργική Ελλάδα θα τα καταφέρει και η οινική Ελλάδα είναι φτιαγμένη από πραγματικούς δημιουργούς».
Περισσότερο από 120 οινοποιεία με κρασιά απ’ όλη την Ελλάδα, σε σύνολο 200 εκθετών, συμμετείχαν φέτος στο Οινόραμα, το οποίο επισκέφθηκαν πάνω από 9.000 επισκέπτες.
Όλοι συμφώνησαν πως η έκθεση, τόσο σε συμμετοχή και επισκεψιμότητα όσο και σε ατμόσφαιρα, δεν αντικατόπτριζε την κρίση ούτε την απαισιοδοξία που κυριαρχεί στο δημόσιο διάλογο.
Πέντε είναι οι τάσεις που ανέδειξε το φετινό Οινόραμα:
1) Το ενδιαφέρον των αναδυόμενων αγορών για το ελληνικό κρασί.
Ήταν η πρώτη φορά από το 1994 που οργανώνεται η έκθεση που την επισκέφθηκαν τόσοι πολλοί ασιάτες αγοραστές και ειδικά Κινέζοι. Πέραν αυτών, όμως, υπήρξαν σημαντικοί εμπορικοί επισκέπτες από τη Ρωσία, την Ουκρανία, την Πολωνία κ.ά., καταδεικνύοντας πως πέρα από τις κλασικές και καθιερωμένες αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, υπάρχουν ακόμα εκτός συνόρων μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για εξαγωγές ελληνικών κρασιών.
2) Το ενδιαφέρον νέων εξαγωγέων για το ελληνικό κρασί.
Η ανάπτυξη των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων είναι τεράστια τάση και μέσα στην τάση αυτή πρωταγωνιστεί το ελληνικό κρασί. Ποτέ άλλοτε δεν επισκέφθηκαν το Οινόραμα τόσα άτομα τα οποία, δίχως να έχουν πρότερη σχέση με το κρασί, αναζητούσαν εμπορικές επαφές με οινοποιούς για να εξάγουν τα προϊόντα τους, καθώς όλοι τώρα διαπιστώνουν πως μόνο η ανάπτυξη των εξαγωγών θα σώσει τη χώρα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα θετικό φαινόμενο που μπορεί να αποβεί σωτήριο για το ελληνικό κρασί.
3) Η αλματώδης ανάπτυξη των «wine bar».
Η στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πιο οικονομικές λύσεις για τη διασκέδασή του, σε συνδυασμό με το αμείωτο ενδιαφέρον του για οίνους υψηλής ποιότητας, έχει οδηγήσει πολλούς επιχειρηματίες στην ιδέα δημιουργίας wine bar (η μεταμοντέρνα εκδοχή του οινομαγειρείου), όπου το εμφιαλωμένο κρασί πρωτοστατεί μέσα σε ένα πιο λιτό (και φθηνό, άρα προσιτό) πλαίσιο. Έτσι, πολλοί ήταν εκείνοι που ήρθαν στο Οινόραμα σκοπεύοντας να ανοίξουν προσεχώς κάποιο wine bar, ενώ δεν είναι λίγες και οι κάβες που προτίθενται να μετατρέψουν τα καταστήματά τους σε ένα συνδυασμό κάβας/wine bar για να αντιμετωπίσουν την κρίση στον τομέα της λιανικής πώλησης.
4) Η αναδιάρθρωση του τρόπου διανομής του ελληνικού κρασιού.
«Το ελληνικό κρασί δεν είναι ακριβό, πωλείται ακριβά». Αυτό λένε με μια φωνή οι έλληνες οινοπαραγωγοί που υποστηρίζουν πως τα κρασιά τους θα μπορούσαν να φθάσουν στα χέρια των καταναλωτών κατά τουλάχιστον 30% φθηνότερα εάν άλλαζε ο τρόπος διανομής τους. Από μια πρώτη συζήτηση, που έγινε στο πλαίσιο της έκθεσης μεταξύ διαφόρων εκπροσώπων του κλάδου, προέκυψε το συμπέρασμα πως πολύ σύντομα θα επέλθουν συνταρακτικές αλλαγές στα δεδομένα του οινεμπορίου, προς όφελος του καταναλωτή, δίχως αυτό να σημαίνει πως θα απαξιωθεί ο μεσάζων, δηλαδή το εμπόριο, όπως τόνισαν.